Wednesday, March 30, 2011

Tergelak [8] : Alkisah Aku & Sir Megat

aku online facebook and ternampak ada notification dari group labuan matric 2009/10. terkejut aku tengok status di group tu.ada yang lawak ada yang sedih.ada tidak berkaitan dengan kml.aku memang masuk kml sebelum masuk uitm.kalau bercakap pasal kml aku akan senyum.senyum aku ikhlas and lebar.bagi aku kml mengajar aku sesuatu yang aku tidak akan jumpa di tempat lain.

aku scroll down and aku ternampak post sir megat



tergelak aku sebentar membaca komen-komen post itu.aku teringat alkisah aku dan sir megat.mungkin sir tidak ingat tapi aku sentiasa ingat.

ketika aku di sem satu kml aku kehilangan kad atm ku.aku hendak buat kad atm bank rakyat yang baru.di kml susah untuk keluar outing pada office hour.kena isi borang pink.kena minta kebenaran aka tandatangan dari hep.

so aku pergi lar hep dengan harapan dapat keluar hari selasa ( ingat hari selasa cause selasa ada kelas bi yang boring dan boleh skip kelas bi :D ). ketuk bilik sir megat .

tok tok
aku : salam sir .boleh sa masuk?
sir megat : salam ar masuk lar
aku : urm sir saya mahu minta sir tandatangan borang pink.
sir megat : kenapa mahu keluar time ada kelas?
aku : mahu pergi buat kad atm sir.

sir megat tengok surat pink aku.

sir megat : mesti buat esok jugak ka?
aku : mesti sir cause saya tiada duit sudah sir.

sir megat terdiam sebentar.

sir megat : tengok dompet

alamak sir mahu tengok dompet pulak.malu lar aku.da lar tiada duit tinggal sen-sen lagi.adui malu.sir megat tengok dompet aku yang tidak berduit dan dia senyum tengok aku.aku ikut tersenyum malu.sir ambil kertas pink itu dan sign dengan cepat.

aku : thank you so much sir
sir megat : a'ar.jangan melencong pulak
aku : ish nda lar sir.

dan aku terus lari dari hep.sungguh memalukan bila sir tengok dompet tiada duit.aku cerita kan roommate aku kisah itu dan dia ketawa kan aku .

hihi kml kml
i miss u so much :')





6 comments:

  1. ahahaha syok kan bila ingat balik zaman dlu2.. aicehh..

    ReplyDelete
  2. sarah ko pham jgak tu kan ? :D lol

    ReplyDelete
  3. pascha...uina, aku jumpa jiran ku..haha..kalo mau kluar d kml, mmg payah..tp d sini, aku rasa mcm mktab aku plak..hehek..btw, nice blog jiran..jan lupa folow aku..hoho...^^

    ReplyDelete